Jestem kadrową w dużej firmie zagranicznej, której zarząd znajduje się poza Polską. Słyszałam, że od września mają się zmienić przepisy wystawienia świadectwa pracy. Czy termin do wydania świadectwa pracy faktycznie ulegnie wydłużeniu?
Odpowiedź
Faktycznie od 7 września br. zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące, m.in. terminy wydania świadectwa pracy. Nadal należy wydać świadectwo co do zasady w ciągu 7 dni, a gdy pracodawca napotka obiektywne przeszkody, wówczas będzie mógł dostarczyć świadectwo pracownikowi w ciągu 14 dni.
Uzasadnienie
W myśl znowelizowanego art. 97 Kodeksu pracy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy w dniu, w którym następuje ustanie stosunku pracy, jeżeli nie zamierza nawiązać z nim kolejnego stosunku pracy w ciągu 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia poprzedniego stosunku pracy. Jeżeli z przyczyn obiektywnych wydanie świadectwa pracy pracownikowi albo osobie przez niego upoważnionej w tym terminie nie jest możliwe, pracodawca w ciągu 7 dni od dnia upływu tego terminu przesyła świadectwo pracy pracownikowi lub tej osobie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu Prawa pocztoweg...
Aby uzyskać dostęp do całości, kup prenumeratę