Zmiany funkcji w programie Płatnik

AKTUALNOŚCI Zasiłki i świadczenia socjalne

Dnia 28 kwietnia 2018 r. w programie Płatnik przywrócona została możliwość generowania dokumentu płatniczego dla opłacania składek pobieranych przez ZUS jedną wpłatą na numer rachunku składkowego płatnika składek.

Podczas tworzenia dokumentu płatniczego w programie Płatnik, dokument zostanie automatycznie uzupełniony o:

  • numer rachunku składkowego pobrany z kartoteki płatnika,

  • nazwę skróconą płatnika składek pobraną z kartoteki płatnika,

  • numer rachunku bankowego nadawcy, jeśli został wprowadzony do kartoteki płatnika,

  • sumę kwot składek do zapłaty z deklaracji rozliczeniowej,

dodatkowo

  • podana zostanie informacja o kwocie należności z tytułu składek wraz z odsetkami za zwłokę, w przypadku, gdy na koncie płatnika jest zaległość i płatnik chce ją opłacić łącznie z bieżącymi składkami.   

Wraz z opublikowaniem nowych pakietów aktualizacyjnych nr 139/140  został zakończony okres przejściowy dla pracy programu Płatnik na komputerach z zainstalowanymi systemami operacyjnymi bez.NET Framework w wersji minimum 4.0. Przed kolejną wysyłką dokumentów ZUS zaleca aktualizację systemu operacyjnego, tak aby komunikacja elektroniczna z ZUS przebiegała bez zakłóceń. Wymagania systemowe dla programu Płatnik podaliśmy w Podręczniku administratora i na stronie internetowej ZUS.

Przypisy