ODPOWIEDŹ
Nie, w tym przypadku zatrudnienie nie będzie się liczyło do pracy w służbie bhp.
UZASADNIENIE
Specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 1 rok stażu pracy w służbie bhp.
Do tworzenia służby bezpieczeństwa i higieny pracy (tzw. służby bhp) zobowiązany jest pracodawca zatrudniający więcej niż 100 pracowników. U takiego pracodawcy służba bhp pełni funkcje doradcze i kontrolne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Natomiast pracodawca zatrudniający do 100 pracowników powierza wykonywanie zadań służby bhp pracownikowi zatrudnionemu przy innej pracy, tak jak to ma miejsce w przypadku opisanym w pytaniu.
Skoro więc w przypadku pracodawców zatrudniających do 100 pracowników nie tworzy się służby bhp – nie można zatem, wykonując zadania służby bhp u takiego pracodawcy, nabyć stażu pracy w służbie bhp.
Służbę bezpieczeństwa i higieny pracy stanowią bowiem wyodrębnione jednoosobowe lub wieloosobowe komórki organizacyjne, których brak u tego pracodawcy.
Anna Skoczek
Podstawa prawna: art. 23711 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz.U. z 2018 r. poz. 917 z późn.zm.); § 4 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. z 1997 r. Nr 109, poz. 704).