Z uwagi na spore utrudnienia w rekrutacji personelu do naszego zakładu, zamierzamy posiłkować się pracownikami tymczasowymi. Jakie są ograniczenia czasowe zatrudnienia takich pracowników? Zależy nam żeby pracownik był z nami jak najdłużej bowiem odpowiednie przygotowanie go do pracy u nas, jest dla nas czasochłonne, a przez to kosztowne.
ODPOWIEDŹ
Pracownicy tymczasowi w większości przypadków mogą pracować u nas wyłącznie przez okres 18 miesięcy w ciągu 3 lat.
Uzasadnienie
Skorzystanie z usług agencji pracy tymczasowej bywa ostatnią deską ratunku na uszczuplone zasoby kadrowe, co nie oznacza, że jest to „gorsza” forma zatrudnienia z perspektywy pracodawcy. Jest ona obciążona pewnymi ograniczeniami, w szczególności limitowaniem długości zatrudnienia pracownika tymczasowego.
Zgodnie z art. 1 ustawy z 9 lipca 2003 r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych, praca tymczasowa to kierowanie pracowników agencji i osób niebędących pracownikami agencji do wykonywania pracy tymczasowej na rzecz pracodawcy użytkownika.
Sprowadza się to do tego, że pracownik tymczasowy zatrudniany jest przez agencję pracy tymczasowej, a zadania wykonuje na rzecz pracodawcy użytkownika – czyli potencjalnie na rzecz Państwa zakładu pracy.
Zgodnie z zasadami opisanymi w art. 20 § 1-7 ustawy z 9 lipca 2003 r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych, pracownik tymczasowy może wykonywać pracę na rzecz jednego pracodawcy użytkownika przez 18 miesięcy w okresie obejmującym kolejne 36 miesięcy. Oznacz...
Aby uzyskać dostęp do całości, kup prenumeratę