Dnia11 października 2018 r. wygasa obecny certyfikat ZUS "PE-2-ZUS-EWD" służący do wymiany danych z ZUS. Aktualizacja certyfikatu jest niezbędna do przekazywania dokumentów elektronicznych do ZUS.
Certyfikat zaktualizuje się automatycznie w programie płatnik. Dlatego po uruchomieniu programu użytkownik musi koniecznie wykonać aktualizację komponentów programu i danych płatnika.
Uwaga!Użytkownik programu musi sprawdzić w programie Płatnik czy nowy certyfikat ZUS został pobrany do programu.
W oknie „Ustawienia przekazu elektronicznego”, w zakładce „Certyfikaty” należy uruchomić przycisk „Weryfikuj teraz”.
Jeżeli datą obowiązywania certyfikatu jest okres od 2016-10-11 do 2018-10-11, w zakładce „Certyfikaty” uruchom przycisk „ Pobierz”, a gdy certyfikat się pobierze, kolejno przycisk „Wybierz” i wskaż certyfikat z datą 2018-10-01 do 2020-09-30.
Po wybraniu nowego certyfikatu wybierz przyciski „Zapisz” i „Ok”.
Następnie w górnym menu „Administracja” zaktualizuj listy TSL.
Poza programem Płatnik użytkownik musi samodzielnie:
pobrać certyfikat ze strony //www.zus.pl/firmy/program-platnik/pobierz
zarejestrować we właściwym oprogramowaniu.
Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych