Trzeba zaktualizować certyfikat ZUS w programie Płatnik

AKTUALNOŚCI Zasiłki i świadczenia socjalne

Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował o konieczności aktualizacji certyfikatu ZUS "PE-2-ZUS-EWD" w programie Płatnik i innych programach  służących do przesyłania dokumentów do ZUS.

Dnia11 października 2018 r. wygasa obecny certyfikat ZUS "PE-2-ZUS-EWD" służący do wymiany danych z ZUS.  Aktualizacja certyfikatu jest niezbędna do przekazywania dokumentów elektronicznych do ZUS.

Certyfikat zaktualizuje się automatycznie w programie płatnik.  Dlatego po uruchomieniu programu użytkownik musi koniecznie wykonać aktualizację komponentów programu i danych płatnika.

Uwaga!Użytkownik programu musi sprawdzić w programie Płatnik czy nowy certyfikat ZUS został pobrany do programu.

W oknie „Ustawienia przekazu elektronicznego”, w zakładce „Certyfikaty” należy uruchomić przycisk „Weryfikuj teraz”.

Jeżeli  datą obowiązywania certyfikatu jest okres od 2016-10-11 do 2018-10-11,  w zakładce  „Certyfikaty” uruchom przycisk „ Pobierz”, a gdy certyfikat się pobierze, kolejno przycisk „Wybierz” i wskaż certyfikat z datą  2018-10-01 do 2020-09-30.

Po wybraniu nowego certyfikatu wybierz przyciski „Zapisz” i „Ok”.

Następnie w górnym menu „Administracja” zaktualizuj listy TSL.

Poza programem Płatnik użytkownik musi samodzielnie:

pobrać certyfikat ze strony //www.zus.pl/firmy/program-platnik/pobierz

zarejestrować we właściwym oprogramowaniu.

Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Przypisy