Czy w przypadku ponownego nawiązania stosunku pracy z tym samym pracownikiem pracodawca powinien założyć i prowadzić dla niego nową dokumentację pracowniczą ? Pracownik był zatrudniony w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 r., a ponownie został przyjęty do pracy 1 lutego 2020 r.
Odpowiedź
Nie, nie trzeba zakładać dla tego pracownika nowej dokumentacji pracowniczej.
Uzasadnienie
Generalnie, zaprowadzenie lub nie, nowej teczki dla pracownika zależy od długości przerwy między rozwiązaniem (lub wygaśnięciem) poprzedniego a nawiązaniem kolejnego stosunku pracy. Jeżeli przerwa ta będzie dłuższa niż okres przechowywania dokumentacji pracowniczej przypadający po ustaniu zatrudnienia (ponad 10 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy ustał) – to pracodawca jest obowiązany utworzyć i prowadzić dla takiego pracownika nową dokumentację w sprawach związanych z jego kolejnym stosunkiem pracy oraz nowe akta osobowe.
Natomiast jeśli ta przerwa będzie krótsza niż okres przechowywania dokumentacji pracowniczej przypadający po ustaniu stosunku pracy (np. 5 lat), to pracodawca może dalej prowadzić dla takiego pracownika dotychczasową dokumentację pracowniczą. W...
Aby uzyskać dostęp do całości, kup prenumeratę