Odpowiedź
Nie, nie trzeba zakładać dla tego pracownika nowej dokumentacji pracowniczej.
Uzasadnienie
Generalnie, zaprowadzenie lub nie, nowej teczki dla pracownika zależy od długości przerwy między rozwiązaniem (lub wygaśnięciem) poprzedniego a nawiązaniem kolejnego stosunku pracy. Jeżeli przerwa ta będzie dłuższa niż okres przechowywania dokumentacji pracowniczej przypadający po ustaniu zatrudnienia (ponad 10 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy ustał) – to pracodawca jest obowiązany utworzyć i prowadzić dla takiego pracownika nową dokumentację w sprawach związanych z jego kolejnym stosunkiem pracy oraz nowe akta osobowe.
Natomiast jeśli ta przerwa będzie krótsza niż okres przechowywania dokumentacji pracowniczej przypadający po ustaniu stosunku pracy (np. 5 lat), to pracodawca może dalej prowadzić dla takiego pracownika dotychczasową dokumentację pracowniczą. W takim przypadku podstawowy okres przechowywania dokumentacji pracowniczej liczy się od końca roku kalendarzowego, w którym kończący się najpóźniej stosunek pracy ustał.
Powyższe ma zastosowanie w przypadku stosunków pracy nawiązanych od dnia 1 stycznia 2019 r., a także przypadku, gdy w tym dniu trwał poprzedni stosunek pracy danego pracownika, a pracodawca złożył za niego raport informacyjny ZUS RIA, o którym mowa w art. 4 pkt 6a ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych.
W przypadku, gdyby poprzedni stosunek pracy zakończył się przed 1 stycznia 2019 r. – pracodawca nie miałby możliwości kontunuowania prowadzenia dla takiego pracownika dokumentacji pracowniczej.
Podstawa prawna: art. 94 pkt 9a, pkt 9b, art. 945 ustawy z 26.6.1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r. poz. 1040 z późn.zm.).