Osoby, które do końca grudnia 2017 roku nie otrzymają informacji o numerze swojego rachunku albo utracą jego numer muszą skontaktować się z placówką Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, gdzie otrzymają numer. Można też skontaktować się w tym celu z Centrum Obsługi Telefonicznej (nr tel.: 22 560 16 00). Jest to bardzo ważne, ponieważ bez znajomości swojego numeru rachunku nie będzie możliwe opłacanie składek w 2018 r., ponieważ dotychczasowe rachunki do wpłat zostaną zamknięte 31 grudnia 2017 roku.
Zmianie ulegnie też sposób opłacania składek. Od 1 stycznia 2018 r. będzie się je opłacać zwykłym przelewem, na którym należało będzie wpisać tylko numer rachunku bankowego – czyli numer rachunku składkowego opłacającego. Wpłata zostanie od razu zaksięgowana i rozliczona na tym koncie.
Każda Twoja wpłata zostanie podzielona proporcjonalnie na wszystkie ubezpieczenia i fundusze na podstawie składek z ostatniej deklaracji rozliczeniowej (przekazanej przez opłacającego albo utworzonej przez ZUS, dla osób zwolnionych z jej przekazywania. Podzielona wpłata zostanie rozliczona na najstarsze zadłużenie na danym ubezpieczeniu lub funduszu.
Źródło: mpips.gov.pl